aplikacja E8 google play app store
aplikacja Matura google play app store
Tagi dla zawodów, formuła 2019
automatyk (3) budownictwo (11) drewno (4) druk (3) elektronik (3) elektryk (2) energetyka (3) foto (2) fryzjer (3) garbarz (2) gastronomia (5) górnik (7) Hotel (3) informatyka (5) kolej (4) mechanik (16) monter (13) odlewnictwo (3) ogrodnik (2) operator (15) opiekun/ka (5) przemysł (9) rolnictwo (4) ryby (4) samochód (5) stomatologia (3) technik (112) technologia (5)

Technik animacji filmowej

Informacje podstawowe

poziom PRK: V
symbol cyfrowy zawodu: 343920

Czego się nauczysz

Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik animacji filmowej powinien być przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie kwalifikacji AUD.11. Realizacja produkcji filmowej techniką animacji: 
− realizacja obrazu technikami animacji,
− realizacja obrazu techniką animacji 2D, 
− realizacja obrazu techniką animacji 3D, 
− realizacja obrazu techniką animacji poklatkowej. 

Do jakiej szkoły po zawód

Od roku szkolnego 2023/2024 kształcenie w zawodzie technik animacji filmowej jest realizowane w szkole policealnej o okresie nauczania 2 lata.

Egzamin zawodowy

Egzamin zawodowy składa się z dwóch części: pisemnej i praktycznej.

• Część pisemna trwa 60 minut i odbywa się w formie testu na komputerze. Test składa się z 40 pytań, z których każde ma cztery odpowiedzi do wyboru, ale tylko jedna jest poprawna. Za część pisemną można zdobyć maksymalnie 40 punktów.

• Część praktyczna egzaminu polega na realizacji zadania, które może dotyczyć produktu, usługi lub przygotowania dokumentacji. Egzamin trwa od 120 do 240 minut, zależnie od specyfiki zadania (może to być 120, 150, 180, 210 lub 240 minut). Uczestnicy rozwiązują zadanie umieszczone w arkuszu egzaminacyjnym na specjalnie przygotowanym stanowisku. Ponadto mają dodatkowe 10 minut na zapoznanie się z treścią zadania oraz stanowiskiem, co nie jest wliczane w czas trwania egzaminu.

Modele w praktycznej części egzaminu zawodowego:
  • w: wyrób lub usługa,
  • wk: wyrób lub usługa z użyciem komputera,
  • dk: dokumentacja na komputerze,
  • d: dokumentacja bez komputera.
Więcej informacji o egzaminie:


Przykładowe pytania i odpowiedzi - AUD.11. Realizacja produkcji filmowej techniką animacji

1. Kto jest zobowiązany zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki pracy wszystkim osobom biorącym udział w produkcji filmu?
2. Wizualne przedstawienie animacji z małą ilością detali, scena po scenie, wykorzystywane przez reżyserów, scenarzystów, operatorów oraz montażystów podczas produkcji filmowej, to
3. Zastrzeżenie graficznego znaku towarowego przedstawia
4. Ilustracja przedstawia fragment
5. Prawidłowa kolejność realizacji poszczególnych etapów procesu produkcji animacji 2D, to
6. Tworzenie hierarchii elementów szkieletu postaci 3D przy pomocy narzędzia kości, to
7. Za pomocą którego narzędzia programu Adobe Illustrator uzyskano efekt stopniowej zmiany kształtów i kolorów jednego obiektu w kolejny?
8. Które rozszerzenia dotyczą wyłącznie formatów plików wideo?
9. Aby poprowadzić wzrok widza w określonym kierunku sceny należy zastosować w kompozycji kadru
10. Ilustracja przedstawia
11. Która ilustracja przedstawia mimikę twarzy wyrażającą przerażenie?
12. Urządzenie przedstawione na ilustracji, to
13. Do uzyskania efektu widocznego w filmie zastosowano narzędzie
14. Który element konstrukcji postaci zaznaczony na rysunku służy do animacji ruchu w programie Adobe Animate?
15. Metoda kinematyki odwrotnej przy połączeniu hierarchicznym szkieletu postaci 3D powoduje, że
16. Która kolejność czynności tworzenia animacji 3D jest prawidłowa?
17. W grafice przedstawionej na ilustracji parametr Roughness we właściwościach materiału
18. Ile zdjęć należy wykonać do 15−sekundowej animacji wycinanki, uwzględniając parametry filmu 1080/25p?
19. Niezbędnymi elementami wyposażenia planu filmowego do wykonania animacji kukiełkowej są:
20. Ilustracja przedstawia przechwytywanie ruchu techniką
21. Usunięcie tła w programie Adobe After Effects odbywa się za pomocą narzędzia
22. Którą technikę animacji należy wybrać w celu zareklamowania, w sposób realistyczny, funkcjonalności nowoczesnego fotela gamingowego?
23. Cyfrowy efekt wizualny płynnego przejścia jednego obiektu w drugi, to
24. Wstępna, uproszczona wersja animacji na bazie scenorysu, to
25. Utrzymywanie kontaktu wzrokowego z rozmówcą może być interpretowane jako
26. Wysoką efektywność w procesie realizacji projektu uzyskuje się przez
Komentarze

źródła: CKE, rozporządzenia z lat 2019-2024.
Polityka Prywatności